Tags

, , ,

“I think men talk to women so they can sleep with them and women sleep with men so they can talk to them.”

Dit stond vandaag op twitter op het profiel van een vrouw die graag vele sexueel suggestieve tweets de wereld instuurt en dat trouwens ook heel goed doet.  Veel van haar oneliners hebben me reeds doen lachen en er zit altijd wel een grond van waarheid in.  Echter bij bovengenoemde fronsten mijn wenkbrauwen hevig en gingen mijn ogen spontaan rollen.  Ik ben het er zo mee oneens, dat ik niet anders kon dan er een post aan wijden.

Het eerste deel kan ik nog begrijpen, hoewel het in mijn geval pertinent onwaar is.  Er zijn vele vrouwen waar ik graag en intens mee praat en waar geen haar op mijn hoofd er aan zou denken om er mee naar bed te gaan.  Omdat ik ze wel intellectueel maar niet sexueel aantrekkelijk vindt, omdat het de vriendschap tussen ons kapot zou kunnen maken of omdat ze gewoon ook nooit met mij naar bed zouden willen gaan, gegeven hoe ik ben. En dat is goed.

Maar het is vooral het tweede deel dat me teleurstelde.  Het suggereert dat vrouwen enkel maar sex willen om zo een intellectueel contact met hun partner te bewerkstelligen.  En dus dat ze er zelf niet zouden van genieten.  In de literatuur zijn er vele verschillende vormen van orgasmes beschreven die vrouwen kunnen hebben.  Wij mannen hebben er maar één.  Vrouwen kunnen verschillende orgasmes na elkaar hebben, mannen niet (enfin de meeste mannen niet). Ik ben altijd jaloers op hoeveel genot vrouwen wel kunnen hebben, bij ons mannen is dat zo beperkt. Soms is neuken voor ons gewoon hard werk, met een heel kortstondig genotsmoment op het eind.

Wordt het geen tijd dat we gewoon met zijn allen aanvaarden dat vrouwen gewoon kunnen genieten van sex en het soms ook gewoon doen omdat ze er zin in hebben?